V tomto školním roce se naše škola zapojila do projektu Čtenářských dílen Výzva č.56 ve všech ročnících.
Zakoupili jsme mnoho titulů knih pro zpestření dosavadního výběru. Cílem bylo zvýšit u žáků zájem o knihy a četbu samotnou.
Jen pro páté ročníky bylo zakoupeno asi 14 titulů nových knih. Nové tituly se staly motivací na vánoční dárky.
Naše třída 5. C. začala se čtením a čtenářskými dílnami hned od začátku školního roku. Zájem žáků se projevil ihned. Zvláště se žákům líbily detektivní příběhy, které mohli sami domýšlet a vymýšlet nové zápletky. Písemné provedení se některým jednotlivcům velmi dařilo.
V průběhu školního roku se třída rozečetla velmi pěkně a s velikým zájmem.
Dnes si neumíme týden bez zajímavého čtení ani představit.
Mgr. Lenka Kombercová
Na začátku páté třídy jsem četl knížky ani ne tak rychle. Četl jsem jen kvůli škole a čtenářským deníkům. Většinu knížek mi vybírali rodiče.
Potom jsme začali s paní učitelkou dělat čtenářské dílny, tak mě začalo čtení mnohem více bavit. Začal jsem také mnohem rychleji číst.
Dříve jsem četl knížky, které mě moc nebavily a nebyly ani tak záživné a vtipné. Poté, co jsem si začal knížky vybírat sám, tak jsem zjistil, že ty knížky, které si vybírám sám, mě baví více, než vybírané rodiči.
Za pátou třídu jsem přečetl dost zajímavých knih, ať už historických např. Historie, Středověk panovníci ° rytíři ° obchodníci nebo dobrodružných knih např. Červená šakalice, Válečníci - oheň a led, Zákon smečky - skrytý nepřítel nebo Zákon smečky - temnota padá, ale také jsem přečetl jednu pohádkovou Kam běží modrá liška a s pověstmi Brunclík a lev. Nedávno jsem také narazil na historickodobrotružnou knihu Svatý Václav - vraždou to nekončí.
Za pátý ročník jsem se dost zlepšil v četbě. Dost jsem změnil svoji rychlost čtení a nebojím se domnívat, že jsem ji dokonce změnil nejméně o 40%.Tím, že mě čtení začalo více bavit, tak se mi také lépe zapamatovává text.
Moje nejoblíbenější část čtení byla čtenářská dílna, při které jsme dělali různé věci jako například vymýšlení příběhů, přečtení určité části knihy, kterou jsme poté dali do určitého kontinentu, či jakým budu člověkem ve věku 45 let. Všechny čtenářské dílny se mi moc líbily a byl bych moc rád, kdyby byly čtenářské dílny i na druhém stupni.
Tím, že jsem začal více číst, jsem také zjistil více informací a rozšířil jsem si fantasii.
Také bych rád poděkoval paní učitelce L. Kombercové, díky které jsem začal více číst.
Ondřej Horák 5.C