Na středu 8.10. jsme měli naplánovanou besedu. Uspořádali jsme si židle do kruhu a vyslechli první instrukce. Úvodní hodinu jsme se měli navzájem představit, vytvořit si jmenovku a prozradit o sobě předem domluvené informace. Potrénovali jsme se v naslouchání. Ani jsme nečekali, kolik společného každý se svými spolužáky máme. A že už jsme spolu čtvrtý rok, mnohé nás nepřekvapilo.
Lektorky nás směrovaly na třídní pravidla a jejich dodržování. Promluvili jsme o tzv. „pravidlu důvěry“. Vyzkoušeli jsme několik aktivit. Zajímavá vyla aktivita s házením papírové koule. Nejprve jsme vyslovili jméno spolužáka, lektorky, nebo paní učitelky. Teprve potom jsme kouli hodili, aby se mohl každý na chytání připravit. Nesměli jsme na nikoho zapomenout a nikdo nesměl kouli dostat hodem dvakrát. V dalším kole hry jsme museli dodržet úplně stejný vzorec – hodím stejnému člověku jako v prvním kole. Ve třetím kole přidala lektorka další kouli, házeli jsme podle původního vzorce oběma koulemi s malým zpožděním. Na takovéto zdánlivě jednoduché aktivitě jsme viděli paralely ze školního či běžného života. Například: jak se změnila pozornost. Jinak jsme sledovali hru v prvním kole. Celá třída upřeně hleděla na jednoho hráče. Ve třetím kole už se naše pozornost rozptýlila. Důležité také bylo, kdo komu a jakým způsobem kouli házel. Mnohé další jsme o sobě lektorkám nevědomky prozradili.
Během přestávky jsme mohli do krabičky vložit anonymní dotaz. V závěru setkání nám lektorky všechny naše dotazy zodpověděly. Naše další setkání bude určitě přínosné.
Zuzana Bláhová